Algemene Voorwaarden

VLOERHANDLEIDING EN ALGEMENE VOORWAARDEN DRVLOER V.O.F.

 

VLOERHANDLEIDING

Hieronder nog enkele aandachtspunten, informatie en adviezen. Laat uw vloer altijd acclimatiseren voordat u de vloer gaat plaatsen en zorg voor voldoende ruimte langs de muren zodat de vloer kan werken. Een houten/laminaat vloer is gevoelig voor krimpen en uitzetten, u dient er daarom voor te zorgen dat de luchtvochtigheid in de ruimte, waar de vloer zich bevindt constant tussen de 50 en 65 % is.(gemeten middels een haarhygrometer.)

 

Krimpen en/of uitzetten na het leggen van de vloer(en) valt buiten onze garantie. Om de luchtvochtigheid op pijl te houden kunt u een luchtbevochtiger aanschaffen, die de ruimte naar de juiste luchtvochtigheid brengt. Bij een te hoge vochtigheid dient er goed geventileerd te worden zodat het vocht uit de ruimte kan. Omdat bij een houten vloer geen plank gelijk is en hout en olie natuur producten zijn kunnen kleurafwijkingen ontstaan tussen de vloer die besteld is en ons showbord in de winkel. Dit is namelijk afhankelijk van de houtsoort,lichtinval,kleur van de plank etc. Spint is tevens toegestaan. Bij oliën van vloeren is het aan te bevelen vooraf een kleurmonster te maken, bij voorkeur op de te bewerken vloerdelen. Mocht een legger uw vloer gaan oliën, vraag hem dan om een kleur staal voor u te maken. Dit geeft namelijk een indicatie van hoe de totale vloer er uit komt te zien. Tevens bent u zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de vloer. Afhankelijk van het type afwerking heeft u de juiste reiniger en het juiste onderhoudsmiddel nodig. De termijn om onderhoudsolie aan te brengen is sterk afhankelijk van het leefgebruik. Gemiddeld is onderhoud van een geoliede vloer 1a 2x per jaar. Informeer voor het juiste onderhouds- en schoonmaakmiddel bij één van onze medewerkers.

 

LEGGEN

Belangrijk indien u het leggen van de vloer via DRvloer heeft geregeld: U dient er zorg voor te dragen dat uw bestaande vloer vlak (eventueel geëgaliseerd), droog en schoon (vrij van tapijt of andere oneffenheden zoals bv lijmresten) is, voordat de legger met zijn werkzaamheden begint. De te beleggen ruimte dient leeg te zijn (vrij van meubelstukken etc).De pakken/planken dienen op de verdieping te liggen waar de vloer wordt geplaatst. Specifieke wensen die betrekking hebben op het leggen dienen vooraf kenbaar te zijn gemaakt aan de legger (Ook de legrichting doorgeven aan de legger voordat hij start). Deuren dienen door de klant verwijderd te worden uit de kozijnen. Zet de deuren op een plek waar ze niet verplaatst hoeven te worden. Krimpen en/of uitzetten na het leggen van de vloer(en) valt buiten onze garantie. De leggers berekenen € 240 incl. BTW per dag(deel) aan u door wanneer de legger niet verder kan met zijn werkzaamheden of niet kan beginnen. Ook zal er dan een nieuwe legafspraak gemaakt worden met u en dient u rekening te houden met een nieuwe inplantermijn die kan oplopen tot 3 weken. Mocht de legger verhinderd (of ziek) zijn zullen wij de legafspraken verschuiven en z.s.m. de werkzaamheden verrichten.Het legloon is exclusief eventuele parkeerkosten en extra werkzaamheden die moeten gebeuren. Informeer hiervoor bij het legbedrijf in kwestie. De vloer wordt na het leggen bezemschoon opgeleverd, restanten van de materialen dient u zelf af te voeren en worden dus niet meegenomen door het legbedrijf. Zij zullen er zorg voor dragen dat uw vloer met de grootste zorg en vakkundigheid wordt gelegd en wensen u veel plezier op uw nieuwe vloer(en) en danken u vriendelijk voor uw opdracht. Op alle legwerkzaamheden gedaan door de leggers staat 1 jaar garantie.

 

TRANSPORT

Indien u niet de mogelijkheid heeft om de producten zelf op te halen kunnen wij tevens tegen betaling transport voor u verzorgen. Dit gebeurt door één van de externe transporteurs waar wij mee samenwerken. De betaling dient te zijn voldaan voordat de vloer wordt getransporteerd. Prijzen zijn op basis van bezorging met 1 persoon tot de eerste deur, begane grond. Dit betekent dat er iemand in de woning aanwezig dient te zijn om het vanaf de voordeur naar binnen te tillen. Mocht u hier niet toe in staat zijn of wilt u toch het transport naar boven gebracht hebben kunt u dit aangeven aan één van onze medewerkers, deze zullen aangeven of dit mogelijk is en wat de bijkomende kosten hiervoor zijn.

Retouren/reclamaties binnen 14 dagen na aankoop. Alleen voorraadproducten met kassabon, ongebruikt in dichte verpakking mogen retour. Voor laminaat geldt maximaal 2 pakken retour. Voor u speciaal bestelde producten kunnen helaas niet retour worden genomen. Lamelparket en houten vloeren kunnen niet retour worden gegeven of geruild.

CBW Algemene voorwaarden

Reacties gesloten